Ελληνικό Χριστιανικό Portal - Greek Christian Portal  
Home
Προφίλ Site Map
Email

j0115836.gif (173 bytes) Προσθήκη της "Βιβλικής Εγκυκλοπαίδειας" στα Αγαπημένα     j0115836.gif (173 bytes) Βάλτε το JesusLovesYou.gr αρχική σελίδα

 

Βιβλική

Εγκυκλοπαίδεια

Bible Club | Βιβλική Ελλάδα

 

Βάλτε στα αγαπημένα σας τη:

- Βιβλική Εγκυκλοπαίδεια

- Βιβλική Ελλάδα

 

 

 

Bible Club - Εγκυκλοπαίδεια - Άνθρωποι: Γυναίκες της Βίβλου

 

 

Μαρία

Α | Β | Γ | Δ | Ε | Ζ | Η | Θ | Ι | Κ | Λ | Μ | Ν | Ο | Π | Ρ | Σ | Τ | Φ | Χ

Υπάρχουν πέντε γυναίκες στην Αγία Γραφή με το όνομα Μαρία

 

 

Διαβάστε σ' αυτή την κατηγορία:

- Άνδρες

- Γυναίκες

- Μαθητές

- Πατριάρχες

 
 

Γράψε τις παρατηρήσεις σου

 

[το όνομα Μαρία είναι ο εξελληνισμένος τύπος του εβραϊκού ονόματος "Μιριάμ" που σημαίνει "δάκρυ"]

[1]  Μαρία, Παρθένος, η μητέρα του Ιησού. Άλλα ονόματα που επικράτησαν είναι Παναγία, Θεοτόκος.  [ διάβασε περισσότερα εδώ]

[2]  Μαρία, η μητέρα του Ιωάννη-Μάρκου. Έμενε στην Ιερουσαλήμ και το σπίτι της χρησιμοποιείτο από τους χριστιανούς για προσευχή. Σ' αυτό κατευθύνθηκε ο Πέτρος μετά την θαυμαστή απελευθέρωσή του από τη φυλακή (Πράξεις 12:1-16). Πρέπει να ήταν εύπορη αφού είχε θεραπαινίδα, τη Ρόδη (Πράξεις 12:13). Ο Ιωάννης-Μάρκος αναφέρεται σαν ανιψιός του Βαρνάβα (Κολοσσαείς 4:10), η ακριβής όμως συγγένεια του Βαρνάβα με τη Μαρία είναι άγνωστη. Μερικοί μελετητές της Βίβλου, θεωρούν ότι το ανώγειο όπου ο Ιησούς και οι μαθητές Του είχαν το Μυστικό δείπνο, ήταν το σπίτι της, χωρίς όμως να υπάρχουν αποδείξεις.

[3]  Μαρία, της Βηθανίας, αδερφή της Μάρθας και του Λαζάρου. Έμενε στη Βηθανία, 1,5 χλμ ανατολικά του όρους των Ελαιών (Ιωάννης 11:1). Ο Ιησούς την επαίνεσε για το ενδιαφέρον της να ακούει τη διδασκαλία Του (Λουκάς 10:42). Μία εβδομάδα πριν από το Πάσχα, όταν ο Ιησούς πήγε επισκέπτης στο σπίτι του Σίμωνα του λεπρού (Μάρκος 14:3), έδειξε τη ευγνωμοσύνη της στον Ιησού, χύνοντας στα πόδια Του πολύτιμο μύρο και σκουπίζοντάς τα με τα μαλλιά της (Ιωάννης 12:3). Κάποιοι παραπονέθηκαν για την πράξη της καθώς θεωρήθηκε σπάταλη, όμως ο Ιησούς τους απάντησε πως θα μνημονεύεται ανά τους αιώνες (Ματθαίος 26:6-13, Μάρκος 14:3-9).

[4]  Μαρία του Κλωπά, μητέρα του Ιακώβου και του Ιωσή. Σύζυγος του Κλωπά. Το ίδιο προφανώς πρόσωπο με την αναφερόμενη ως "άλλη Μαρία" (Ματθαίος 27:61, 28:1, Μάρκος 16:1, Λουκάς 24:10). Στο ευαγγέλιο του Ιωάννη διαβάζουμε ότι κάτω από το σταυρό του Ιησού ήταν η μητέρα Του, και η αδερφή της μητέρας Του Μαρία η γυναίκα του Κλωπά, και η Μαρία η Μαγδαληνή (19:25). Στο ευαγγέλιο του Ματθαίου αναφέρεται ότι βρίσκονταν η Μαρία η Μαγδαληνή, η Μαρία μητέρα του Ιακώβου και του Ιωσή και η μητέρα των γιων του Ζεβεδαίου (27:56). Στο δε ευαγγέλιο του Μάρκου αναφέρονται η Μαρία η Μαγδαληνή, η Μαρία η μητέρα του Ιακώβου του μικρού, του Ιωσή και της Σαλώμης (15:40). Εάν συσχετίσουμε τα παραπάνω χωρία καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η Μαρία του Κλωπά και η μητέρα του Ιακώβου του μικρού και του Ιωσή, είναι το ίδιο πρόσωπο, και ότι πρόκειται για την αδερφή της Παρθένου Μαρίας.

Η Μαρία αναφέρεται για πρώτη φορά κατά την ημέρα της σταυρώσεως. Την εσπέρα της ίδιας ημέρας την βρίσκουμε μαζί με την Μαρία τη Μαγδαληνή να κάθονται απέναντι στον τάφο (Ματθαίος 27:31, Μάρκος 15:47), ενώ το πρωί της επόμενης ημέρας πήγε στον τάφο μαζί με δύο άλλες γυναίκες για να αλείψουν το σώμα του Ιησού με αρώματα (Ματθαίος 28:1, Μάρκος 16:1, Λουκάς 23:56), έφυγε δε γρήγορα όταν της είπε ο άγγελος ότι ο Ιησούς δεν ήταν στο μνήμα (Μάρκος 16:8, δες και Λουκάς 24:23).

[5]  Μαρία η Μαγδαληνή. Το όνομά της δείχνει ότι καταγόταν από τα Μάγδαλα, πόλη στη νοτιοδυτική ακτή της θάλασσας της Γαλιλαίας. Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Καινή Διαθήκη, μαζί με άλλες γυναίκες οι οποίες διακονούσαν τον Ιησού με τα υπάρχοντά τους (Λουκάς 8:2). Αυτές Τον ακολουθούσαν από ευγνωμοσύνη διότι είχαν θεραπευτεί από πονηρά νεύματα και ασθένειες. Την Μαρία ο Ιησούς την ελευθέρωσε από επτά δαιμόνια (Μάρκος 16:9, Λουκάς 8:2). Η διακονία της Μαρίας προς τον Ιησού, έγινε αιτία να συνδεθεί στενά με τη Σαλώμη, τη μητέρα του Ιακώβου και του Ιωσή (Μάρκος 15:40), όπως επίσης και με τη μητέρα του Κυρίου (Ιωάννης 19:25).

Βρισκόταν στη σταύρωση του Ιησού (Λουκάς 23:49) όπου μαζί με τις υπόλοιπες γυναίκες παρέμεινε μέχρι την τελευταία στιγμή, όταν ο Ιωσήφ από την Αριμαθαία, κατέβασε το σώμα του Κυρίου και το έθαψε (Ματθαίος 27:61, Μάρκος 15:47, Λουκάς 23:55). Μαζί με τη Σαλώμη και τη μητέρα του Ιακώβου αγόρασαν αρώματα για να πάνε να αλείψουν το σώμα του Ιησού (Μάρκος 16:1). Τη επόμενη μέρα το πρωί πήγαν στον τάφο όπου τον βρήκαν άδειο. Ήταν από τις γυναίκες που πρώτες πληροφορήθηκαν την ανάσταση του Κυρίου (Ματθαίος 28:1-8, Μάρκος 16:2-5,9 Λουκάς 24:1-10). Η Μαρία η Μαγδαληνή ανήγγειλε στον Πέτρο και τον Ιωάννη ότι "πήραν τον Κύριο από τον τάφο" και μαζί τους επέστρεψε πάλι στο μνήμα το οποίο βρήκαν άδειο. Οι μαθητές επέστρεψαν, η Μαρία όμως παρέμεινε κοντά στον τάφο όταν καθώς έκλαιγε είδε αγγέλους που κάθονταν δίπλα στο μνημείο, αλλά και τον ίδιο τον Ιησού την οποία φώναξε με το όνομά της "Μαρία". Εκείνη έκπληκτη τον αναγνώρισε και φώναξε "Ραββουνί!" και θέλησε να αγγίξει τα πόδια Του. Ο Κύριος τη είπε: "μη μ' αγγίζεις, γιατί δεν ανέβηκα ακόμα στον Πατέρα" (Ιωάννης 20:17). Μετά από αυτά η Μαρία πήγε στους μαθητές και τους ανέφερε ότι είδε τον Κύριο και όλα όσα της είπε (Ιωάννης 20:1-18).

Κάποιοι ταυτίζουν τη Μαρία τη Μαγδαληνή με την αμαρτωλή γυναίκα που άλειψε τα πόδια του Ιησού στο σπίτι του Φαρισαίου. Αυτό όμως γραφικά δεν στηρίζεται.

Σύμφωνα με την παράδοση, λέγεται ότι ανέπτυξε πλούσια αποστολική δράση μέχρι την Ιταλία, τη Γαλλία, την Αίγυπτο, τη Φοινίκη τη Συρία και άλλες χώρες, για να καταλήξει στην Έφεσο της Μικράς Ασίας όπου και απεβίωσε. Το λείψανό της μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 890 μ.Χ. από τον αυτοκράτορα Λέοντα Στ' το Σοφό, στη μονή του αγίου Λαζάρου. Η Ορθόδοξη εκκλησία τιμά την μνήμη της στις 22 Ιουλίου.

 

 

Home | Site Map | Επικοινωνία