Το μήνυμα του
Ωσηέ ήταν πολύ απλό:
Λατρεύοντας άλλους Θεούς ο Ισραήλ αποστάτησε από τον Θεό. Η προφητεία του
Ωσηέ είναι μια δυνατή επίθεση στην αποστασία και διαφθορά του Ισραήλ καθώς και
μια γνήσια πρόσκληση στην μεταμέλεια. Οι αμαρτίες του Ισραήλ αριθμούνται στα
κεφάλαια 4-10 (4:2: επιορκία,
ψεύδος, φόνος, κλεψιά, μοιχεία, βία και αίματα,
4:11:
αποσκίρτηση και 5:5: απαριθμεί την περηφάνια σαν μια από τις αμαρτίες του
Ισραήλ).
Περιληπτικό διάγραμμα του βιβλίου
του
Ωσηέ
Ο
προφήτης της συντριμμένης καρδιάς και του διαλυμένου σπιτιού
Η τραγωδία
στην
οικογενειακή ζωή του Ωσηέ
κεφάλαια 1-3 |
Η τραγωδία
στην γη του Ωσηέ
κεφάλαια 4-14 |
[ Ισραήλ, η άπιστος σύζυγος του Κυρίου]
Ο Ωσηέ διατάχθηκε να
παντρευτεί μια γυναίκα η οποία σύντομα αποδείχτηκε άπιστη σ’ αυτόν. Η
"γυναίκα
των ακολασιών"
δεν ήταν μια πόρνη, αλλά μια
"γυναίκα
που είχε ροπή σε αυτά". Η
απιστία της πιθανόν να μην άρχισε αμέσως, αλλά λίγο καιρό μετά το γάμο
τους. Προφανώς η
Γόμερ (η γυναίκα που παντρεύτηκε ο Ωσηέ) κουράστηκε από το γάμο,
άφησε τον Ωσηέ και πήγε για να ζήσει μια ζωή ανηθικότητας (Ωσηέ 2:2,5).
Για λίγο διάστημα έζησε ευτυχισμένη με αυτή τη ζωή, αλλά τελικά κατέληξε
σε ένα οίκο πλειστηριασμού σαν δούλη. Ο Θεός είπε στον Ωσηέ να πάει στην
πόλη όπου βρισκόταν εκείνη και να την αγοράσει και να εξακολουθεί να την
αγαπά ως σύζυγό του (Ωσηέ 3:1-3).
Η απιστία της Γόμερ ήταν μια
εικόνα της απιστίας του Ισραήλ στον Θεό. Όπως η Γόμερ πήγε με άλλους άνδρες έτσι
και ο Ισραήλ λάτρευσε τον Βάαλ
και άλλους Χαναανίτικους θεούς. Το κεντρικό μήνυμα της προφητείας βρίσκεται στο
3ο κεφάλαιο που ο Ωσηέ αγόρασε πίσω την άπιστη γυναίκα του, την πειθάρχησε και
της εξέφρασε την αγάπη του. Η άτυχη οικογενειακή ζωή του Ωσηέ έγινε μια εικόνα
για το προφητικό μήνυμά του στον Ισραήλ. Η αγάπη του Θεού για τον Ισραήλ ήταν
σαν την αγάπη του Ωσηέ και ευαισθησία του για την άπιστη γυναίκα του.
Μερικοί κριτικοί της Βίβλου
υποθέτουν ότι η αγάπη του Θεού φαίνεται μόνο στην Καινή Διαθήκη, αλλά αυτό δεν
είναι αλήθεια. Η αγάπη του Θεού ολοφάνερα εκφράζεται τόσο παραστατικά στην
Παλαιά Διαθήκη, όσο και στην Καινή Διαθήκη.
Ο Ωσηέ αποκαλεί το Βόρειο
βασίλειο με μερικά ονόματα Ισραήλ, Εφραΐμ και Σαμάρεια. Στον Ωσηέ 7:1 και τα
τρία ονόματα χρησιμοποιούνται, όπως και σε όλο το βιβλίο Ισραήλ είναι ο
συνηθισμένος τρόπος για να ονομάσει το Βόρειο βασίλειο. Η Σαμάρεια ήταν η
πρωτεύουσα του Βόρειου βασιλείου, και η λέξη
Εφραΐμ χρησιμοποιήθηκε εξαιτίας του
ονόματος της φυλής, που ήταν η ισχυρότερη φυλή σε όλο το βασίλειο.
Το έθνος Ισραήλ λησμόνησε τον
Θεό και πήγε σε άλλους θεούς, διαπράττοντας έτσι μια πνευματική μοιχεία. Η κρίση
ήταν σίγουρη, αλλά ο Ωσηέ ήταν σίγουρος ότι ο Θεός θα επέστρεφε τον Ισραήλ στο
μέλλον. Το βιβλίο κλείνει με ένα συμπέρασμα με την υπόσχεση μιας τελικής
ολοκληρωμένης επιστροφής του Ισραήλ μέσα στη θεία χάρη (Ωσηέ 14:4-9).
[
Γενικά στοιχεία για το
βιβλίο του Ωσηέ
]
[
Βιογραφία του
Ωσηέ
]
[αρχική]
[1
2
3
4
5 6]
[ ]
|